Linkovi i saveti Outdoor

Drumaš vs MTB (trkački vs brdski bicikl)

tekst predstavlja lični stav bici entuzijaste sa godinu dana iskustva

Bicikl aktivno vozim od februara 2013. Celu godinu provezao sam na Meridi MTB, devetofaz, bez disk kočnica, sa prednjom suspenzijom. Kupljena polovna za oko 200 eura, poslužila me lepo prošle godine i sa njom sam prešao bezmalo 3.000km u 2013. Ne mogu da kažem da nisam uživao – vozio sam i po ravnicima i po brdima, po ravnom i po makadamu. Naložio se na biciklizam k’o dete na zvečku, pisao i neke putopise (Gučevo i Šarena bukva MTB-om; Obedska bara)

Skoro ko moja Merida (al moja nema diskove)

U početku o drumašima nisam nešto posebmo razmišljao. Međutim, kako je vreme prolazilo sve više se u meni javljala želja da ga probam tj provozam.

Sa raznih strana dobijao sam različite informacije o drumašima, mahom one koje vas odbijaju od kupovine kao što su cena,  prevelika osetljivost na padove,  gume koje svako-malo stradaju, da ih je nemoguće voziti po gradu zbog šahtova, ivičnjaka, rupa, šina… Da je preporuka da se voze samo van grada, a to se već radi u grupi, a za grupu je potrebno znanje za vožnju u grupi, plus snaga i kondicija jer su to sve već zivotinje koje mnogo voze i nemož’ ih pratiti, a neće da čekaju…

Uradio sam i kalkulaciju- od 3.000 km pređenih za godinu dana, oko 95% je bila klasična drumska vožnja, ostalo je bio offroad.

I krajem prošle godine dobio sam priliku da isprobam karbonca. Bio sam šokiran- osećaj je bio kao kad iz dizel auta/džipa sednete u sportski automobil. Najblaže rečeno leteo sam po drumu. Finansijski momenata je presudio da se tada ne upuštam u avanturu kupovine istog, ali kada se situacija promenila početkom ove godine, priliku nisam propustio.

Pazario sam Treka, novog, ali osnovnu verziju za 500-nak eura. Neko će reći da nisam normalan jer sam mogao polovnog karbonca da kupim za te pare, ali ne hvala, ne treba mi bajs za kojim neko plače i kune onog koji ga vozi.

Ni ovo nije moj Trek (moj je beo)

Elem,kakav je utisak posle prvih 500 km, da li sam pogrešio ili ne, šta je dobro, a šta loše?

Do sada, ja sam oduševljen! Ne da nisam pogrešio već se kajem što ga ranijem nisam kupio.

Prvo, bajs mi je legao kao budali šamar. Lakše se vozi, daleko bolja pozicija i daleko udobniji u odnosu na MTB. Više me ne bole ramena, trepeze i lumbalni deo kičme posle vožnje, ne osećam ukočenost u leđima. Ma milina.

Drugo, neuporedivo je brži i čak lakši za manevrisanje. Na ravnom se bez problema prži preko 30 km/h, na uzbrdicama gde sam nekad vozio oko 10km/h sada vozim i po 15km/h. U proseku sigurno brži za 30% u odnosu na MTB.

U 2013-toj rekord mi je bio 95 km u jednoj vožnji u momentu kad sam bio u top formi. Pre nekoliko dana sam sa drumašem napravio 140 km u danu! Čak sam postavio sebi za cilj da ove godine u danu pređem 200km!

Supermen je izabrao MTB

Ono što me je iznenadilo je nova strast za biciklizkom koja se u meni rodila. Bukvalno ne mogu da dočekam vikend da se odaljim od grada. Iako sam do sada bio redovan na ruti 25.maj- Ada, sada mi đavo ne da mira da sedim u gradu.

Da ne zaboravim džukele pored puta- na MTBu vas često jure i čak sam ih se pomalo i plašio, dok sada skoro i ne obraćaju pažnju na vas. A iako krenu odustaju posle pet metara jer ko je lud da vas juri dok peglate 30+

Šta je za njega 140km? P….n dim

Koje su mane?

Za sad samo jedna- kočnice. Dok sam se sa MTB ukopavao u mestu, sa ovim započinjem kočenje na 50 metara od prepreke. Čini mi se da sam kao klinac bolje kočio sa ponikom kad sam drljao nogom po afaltu nego sa ovim sad.

Da ne zaboravim, treba paziti na rupe, šahte, ivičnjake, nema više te slobode da lomi sve na putu, ali sve se to brzo zaboravi dok se ne izađe na ravno i ne opali po pedali.

I žene vole drumaše… (I mi volimo žene na drumašima)

Za kraj – svima koji se dvoume – nemojte se razmišljati, kupite drumaše i osetite jednu novu dimenziju voznje.

Ford Mondeo. (9/21/06)
Previous post

Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCI

samopivoN
Next post

Samo pivo - bar za prave pivopije

• misaizdaleka

Baš ovih dana tražim novi bicikl i imam upravo tu dilemu – da li drumaš ili neki kros/treking. Dosta mi znači ovaj tekst, mislim da ću ipak probati drumaša!
    Hvala!

• Mislim da je dobar tren da Zoster napiše koju o svom prvom penjanju na Avalu (pod mojim vođstvom) drumašem :)

• MAKA8888

Ista dilema i kod mene :D hvala na tesktu kolega ;) onda idemo da uzmemo drumasa :)